søndag 29. januar 2012

To flotte dager på Gjøvik

Inge Eidsvåg
Inge Eidsvåg, en fantastisk foredragsholder! Man blir helt fanget i hans fortellinger. Dette skulle alle hørt! Arbeidskolegaer samt foreldre. Det er klart at etter å ha fått høre på han, ønsker man å høre mer. Man begynner med en gang å vurdere seg selv. Tenk hvor viktig dette blikket vi møter barna med er. Så flott at han snakket om det. Synes det er så viktig! Jeg hørte om en undersøkelse som var gjort i en barnehage, på et personalmøte. Denne barnehagen hadde flere avdelinger. Alle ansatte fikk utdelt sju hjerter i papp. Disse skulle henges opp på plassene til de barna som de følte de "likte" best. Ingen fikk se på hverandre. Når oppgaven var utført og styreren kom med resultatet, viste det seg at det var flere barn som ikke hadde fått et eneste hjerte. Skremmende...

Gøy å komme mer i gang med studiet. Få mer konkrete oppgaver og snakke sammen i arbeidsgrupper. Nå må jeg bare starte idemyldringen om hva temaet mitt i utviklingsoppgaven skal være. Merker jeg får litt for mange ideer og tanker rundt dette, så her kommer det til å være godt å ha en veileder som kan hjelpe til med å sile ut noe. Men når man først kommer i gang tror jeg det bare blir kjempe gøy. Grave etter stoff og jobbe tett med barna, arbeidskolegaene, veileder og medstudentene i Tongjordet :)

To kjempe flotte dager på Gjøvik og jeg gleder meg allerede til neste samling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar